onsdag 25. januar 2012

Pannekaker med vegetarfyll.

Du trenger:
Stavmikser
Bolle
Kasserolle/panne med høy kant
Panne

Ingredienser:
Vegetarfyll:
1/3 purreløk
Noen store champignonger
1/3 rød paprika
Meierismør
(Litt ost)


Pannekaker:
1 egg
2 ss smør (smeltes)
1/2 liter melk
Mel til passe røre (Gjerne grovmel)

Fremgangsmåte:
Visp egg og bland med smeltet smør.
Tilsett melken.
Visp mens du tilsetter mel til ønsket tykkelse på røra.
Skjær grønnsakene opp i små biter.
Stek de møre på middels varme med olivenolje eller smør. 
Flytt grønnsakene over i en bolle.
Bruk stavmikseren for å få smørbart fyll.


Stek pannekaker og smør på vegetarfyll.
Strø på litt ost.

Tips:
Jeg lager dette til babyen når jeg lager pannekaker til oss "voksne", men da har jeg større røre. 
Jeg foretrekker grovmel i røra, dette gir mer mettende og grove pannekaker.
Røra kan godt stå i kjøleskapet og stekes neste dag også.
Passer godt med blåbærsyltetøy eller banan på også. (Ikke sukker!)
Vi rulla sammen pannekaken, skar opp i små biter og gav med skje. (Ca 11 måneders baby).
Neste gang skal jeg skjære opp i små biter slik at han får "plukke/spise" sjøl.
Jeg pleier ikke å mose grønnsakene til oss voksne, og i tillegg bruker jeg små bacon-firkanter når vi voksne spiser.
Nam, nam!

Passer til baby fra 10 måneder.



2 kommentarer:

  1. Ser så god ut den matn du laga, Inger! Mykkji fargerike grønnsaker. Namnam:)

    SvarSlett
  2. Så trivelig tilbakemelding, Marielle :-) Det er godt for store og små vettu!

    God helg!

    SvarSlett